Det bedste

Ja okay, det er måske en lidt voldsom udmelding.
Men dette blogindlæg handler så i hvert fald om, en af de bedre ting der findes, og noget som jeg lige nu begejstredes over.

For mange er smagen af jordbær lykken, og samtidig lig med smagen af den danske sommer.
Imens andre føler en kæmpe glæde over årets første kartofler.
Begge ting er også noget jeg sætter pris på.

Men der er noget jeg sætter endnu højere, og som for mig er et symbol på solen og sommer.

Tomater.


Om vinteren siger de mig ikke noget. Kedelige og vandede. Og lidt ligegyldige.
På denne tid af året er udvalget stort, og det er umuligt for mig at handle ind, uden at have tomater i kurven.
Og jeg indrømmer, at jeg er en af dem der står snuser til tomaterne, når jeg skal vælge dem jeg skal have med hjem. Det ser helt sikkert tåbeligt ud, men jeg kan altså ikke lade være.
De dufter så fantastiske….

En del af ”uge budgettet” går lige for tiden til tomatsalat, stående af:
Velduftende og smagfulde Tomater, frisk Basilikum og Mozzarella Ost.
Ovenpå skal der selvfølgelig lidt salt og peber, og ikke mindst, oliven olie af god kvalitet.
(Her vil jeg så varmt anbefale den fremragende ”Olidal” fra Portugal, som kan købes hos Adelino.)

Det er helt utroligt som de ingredienser klæ’r hinanden.
En smuk kombination.

Og det er NU at tomaterne skal spises…….mmmmmmm.











1 Comment:

  1. Anonym said...
    mmm, det ser rigtig godt ud!

Post a Comment