Why? Cause I can!

I dag var jeg til et Seminar i Århus afholdt af Adobe, omkring "Adobe® Creative Suite® 3 Design Premium".


Det åbnede lidt mine øjne åbne op for nogle af de features der er i Adobe CS3, som jeg ikke lige er faldet over selv. Og integration imellem programmerne, som jeg slet ikke var klar over eksisterede i den grad.
Og det er vel også lidt det der er meningen med det hele.
At få vores øjne åbnet op for, HVOR fantastisk deres software er.
Og det er det.
















Dagens Adobe instruktør: Rufus Deuchler, hev os rundt i Illustrator, Indesign, Photoshop m.m. Og berigede os med meget interessante tips og tricks.

Jeg er helt forlegen og pinlig over at skal indrømme at jeg aldrig har fået sat mig ind i at bruge Adobe Bridge. Og jeg har derfor aldrig helt set lyset med det.
Men i dag så jeg en kraftigt glimt af det, og det er helt sikkert at jeg nu skal i gang med at bruge det som en del af mit arbejdsværktøj.

Rufus lod os også få et lille smug kik ind i Indesign CS4/CS next.
Spændende!!

Alan Rosenfeld illustrerede et lækkert Mac OS X Leopard.
Se evt. lidt af det her:
http://www.apple.com/macosx/guidedtour/medium.html

I LIKE IT!!!!

Alan Rosenfeld var lige som Rufus Deuchler meget festlig og god formidler. Til de tips og tricks som han viste, kommenterede han løjerligt flere gange:

….Why?? Cause I can.

Og det er i grunden en fin, fin begrundelse.


”Sælg mere på Nettet”
For 4 uger siden var jeg til et andet seminar, arrangeret af One2speak.
Tippet om dette seminar, kom via nyhedsbrev fra Amino, som er et åbent debatforum på internettet for iværksættere, startet af Jubiistifteren Martin Thorborg i 2005.

Her blev der speaket om online marketing, søgemaskine optimering, Google adwords, hjemmeside arkitekturen, nye teknologier, råd og værktøjer til e-handel.

Der var 3 speakere: Sebastian Gullak fra Deducta Online Marketing, Mikkel deMib og til sidst Martin Thorborg .

Især de sidste to var meget underholdende og levende, med en masse praktiske eksempler.
Bestemt ikke kedeligt. Men alt i alt var det meget inspirerende og alle tre uvidste en stor viden omkring deres område. Godt arrangement!

Og imens jeg så føler mig lidt beriget med diverse infomation, værktøjer, tricks og viden m.m. – og med en stadig sult efter mere, venter jeg spændt på fagbøger fra Elounge. Som jeg iøvrigt varmt kan anbefale.
De har et stort udvalg i danske og engelske bøger, og til en ret fornuftig pris.

0 Comments:

Post a Comment