Fabelagtige Kashmir

Det er efterhånden ved at være for længe siden at vi har hørt noget fra Kashmir.
Min musik smag er meget bred, og jeg hører helst musik så ofte som muligt. Og Kashmir er et af de bands, som jeg aldrig nogensinde kan få nok af at høre. Så jeg kan sagtens vente lidt endnu på nyt fra dem, imens jeg nyder tidligere udgivelser.

Mine allerbedste koncert oplevelser, er med Kashmir. Jeg har prøvet det flere gange nu – og hver gang er har det samme effekt.
Det er tryllebindende, hypnotiserende, det er smukt og ridsende på én gang, det er fantastisk!

De har lavet noget fabelagtigt musik og skrevet de mest originale og storslåede tekster dertil.
En af mine favoritter er ”Lampshade”

Det er en lamslående og gusten tekst, og den musiske opbygning er formidable.

Jeg har været heldig at finde en live udgave fra 2004 på Vega på youtube.com.


Kashmir - Lampshade (live at Vega)




Et uddrag af teksten:

["..there's a dog barking close within the range of my ear
sounds like he wants to escape the chain
he would probably bite me to death if he could
but the chain lets me spit in his face

like the dog has a chain clinging tight to it's neckt
his man is tied to his secrecy
I would like to have killed him off in this last verse
but instead I removed his lampshade.."]

0 Comments:

Post a Comment