Finurlige nisser og lidt magi



Tidligt i morges bankede det på døren, og udenfor sad der tre nisser i en kurv. Hos Isabella og Oscar var der stor gensynsglæde. Luna kan vist ikke helt huske hendes nisse fra sidste år, men blev nu meget glad for den alligevel.

Det er blevet til en tradition, siden Oscar var helt lille, at ungerne, har hver deres nisse at passe på igennem december måned. Og indimellem kommer nissen med gaver. Der har altid været en vidunderlig magi omkring det – og de hygger sig meget med det. Lige efter nytår forsvinder nisserne igen op på loftet.

I år ville Oscar gerne vide om de nisser der ikke bare var noget jeg fandt på? Det samme gælder for julemanden og tandfeen. En havde nemlig fortalt ham at ingenting af det passer, og jeg kan jo ikke benægte det overfor ham nu hvor er han snart er 7.
For at han ikke skal "ødelægge" det magiske hos hans søstre eller hos andre i hans alder som stadigvæk bliver fortryllet af troen på julemanden osv., har jeg aftalt med ham, at han ikke fortæller videre, ihvertfald ikke lige nu. Selvom at han nu ved at hans nisse bare er en dukke, så har den været med ham hele dagen, og han passer godt på den.

Jeg har fundet nisserne hos Maileg. Jeg faldt pladask for det finurlige og meget flotte design lavet af Dorthe Mailil. Og der er sket rigtig meget med den virksomhed siden jeg købte den første nisse til Oscar for 5 år siden
.


2 Comments:

  1. Anonym said...
    (-: godt at fortryllelsen ikke forsvinder helt selvom man er blevet 7! Jeg troede det var i år stuen skulle pyntes med de 'pæne' nisser og farvekoordineres til den store guldmedaljer men .... NEJ det skal være som det plejer mor!!!
    Christina Endelt said...
    :) Så kan du lære det Ea. Det er faktisk lidt smukt at de vil have det som det plejer at være.

Post a Comment