The Resistance

Jeg har i flere år talt om Muse – uden at jeg har haft held få nogen til at dele min begejstring for musikken, imens min egen glæde bare vokser og vokser.
Deres tekster, men allermest deres musik bevæger noget dybt inde i mig.
De kan noget ingen andre kan. Nemlig hele spekteret, lige fra noget rigtig dejlig rå rock med en masse tråd og til noget meget smuk og symfonisk. Det er der ikke mange der kan mestre og slet ikke med samme elegance og sikkerhed.
De er så melodiske at det svært vanedannende.

Om snart 24 timer går de på scenen her i Danmark, på en verdensomspændende tourné med deres ny udkommet plade ”The Resistance”.

Muse skulle efter sigende lave et fænomenalt live show og har vundet mange priser for det. Jeg har beklageligt nok ikke selv oplevet det, og det bliver desværre heller ikke denne gang at jeg får det med.
De var i Danmark for 2 år siden, og dengang tænkte jeg at næste gang de kom på disse kanter, ville jeg opleve dem.
Inderst inde havde jeg et lille håb om at jeg kunne lokke nogen med - nogen til at dele den store oplevelse med, men det er jo som nævnt ikke helt lykkes for mig. Og det begriber jeg jo slet ikke......

Og nu vil jeg bare have lov til at være trist.
Trist
over at jeg ikke har haft mod til beslutte, at jeg ville af sted alene og opleve Muse. En garanteret stor oplevelse.


2 Comments:

  1. Anonym said...
    Jeg er oprigtigt ked af at jeg ikke fik øjnene op for Muse tidligere end indenfor den sidste måned!! Jeg ville med glæde have været ved din side imorgen aften og dele den oplevelse med dig!! :-)Kh. L
    Christina Endelt said...
    Du er sku da for sød :)))
    Det kunne have været en super tur.

Post a Comment