Musik fylder rigtig meget af min hverdag og jeg har en bred og stor musik smag.


Af mine største favoritter kan jeg nævne Kashmir, Muse, Coldplay Spleen United og ikke mindst Depeche Mode.

De har alle den samme, til tider, lamslående og fabelagtige effekt på mig.
Jeg bliver forført, berørt og forelsket i det melodiøse og de ”skæve” toner, mixet på helt rigtige og rammende måde.
Blandingen af tunge og lette toner, noget underbart og en lille smule uhygge , lys og mørk……
Det er stort og smukt, og det emmer langt væk af kreativitet og potentiale

Jeg syntes at Spleen United dufter en lille smule af Pink Floyd og Depeche Mode, hvilket bestemt ikke gør noget, men jeg syntes alligevel at Spleen United er enestående og jeg er glad for at de at finde på den danske musik scene.



I starten af året ventede jeg lidt små spændt deres andet album, ”Neanderthal” , som blev udgivet den 21. januar.
I 2005 fik deres debut med albummet ”Godspeed Into The Mainstream”.
Min søde mand havde forudbestilt en speciel udgave til mig af ”Neanderthal”, som jeg fik i fødselsdags gave.
(Tak Jesper!!).
Jeg hørte den i bilen på vejen til arbejdet, og på vejen hjem igen, i mange uger i træk. Og så var det ikke så slemt med de 60 km, der var hver vej.

Neanderthal albummet er endnu bedre end det første.Og her efter en lille pause hvor jeg ikke har hørt det i et stykke tid, glædes jeg stort over gensynet.
De er på nuværende tidspunkt på turne, og desværre faldt deres besøg i Aalborg sammen med en rejse til Ungarn. Men jeg håber at jeg får mulighed for at snart at opleve dem live. Og det glæder jeg mig til.

Coldplay

Jeg er skuffet over at må erkende, at Coldplay springer Danmark over i deres tourné plan. Og imens jeg mugger lidt over det, så nyder jeg alligevel stort, deres nylig udkommet cd, som er ret fantastisk!!

["........Just because I’m losing, doesn’t mean I’m lost......."]
(Fra nummeret "Lost" på "Viva La Vida Or Death And All His Friends").

Man kan vel kører til Hamborg for en garanteret kæmpe musik oplevelse :)




0 Comments:

Post a Comment