Kom igen Hjallerup!

Som alle andre forældre, er jeg selvfølgelig meget stolt af mine guldklumper.

Oscar begyndte at spille fodbold for 3 år siden, da han var 3 år. Egentlig skulle man være 4 år, og selvom at han ikke ikke var overmodig, fik han fik lov til at spille lidt med. Han var ret interesseret i det. Desunden mente hans bedstefar allerede på det tidspunkt at kunne ane nogle ret gode fodbold evner hos drengen.

I år er der virkelig sket noget med hans fodbold spil, og jeg er overrasket og virkelige forundret.

Jeg indrømmer at min viden inden for fodbolden ikke er stor, så derfor kender jeg heller ikke de rette termer. Men han er godt til at takle bolden fra modstanderen og så han scorer en pænt antal af mål. Oveni det laver han nogle ret seje tricks, med at narre ”fjenden”, når de forsøger at tage bolden fra ham.

Jeg er imponeret og stolt når jeg ser ham spille, især fordi det ser så legende let ud for ham.
Som hans mor, og bliver jeg vel også let imponeret :)




Da der var sæsonstart i år, var lillesøster Isabella på 4 år med. Ud i det blå fik hun lige pludselig lyst til at starte med at spille fodbold. Og det fik hun selvfølgelig lov til.
Nu har hun været af sted til nogle kampe her igennem sommeren, og hun er vild med det.

Det er helt utroligt som, hun giver den gas på banen. Hun er mere vovet end Oscar var da han på hendes alder. Han var lidt tøvende i at tage bolden fra de andre, og han formodede ikke at løbe gennem banen og have bolden med som hun kan allerede nu. Ud over det, så får hun også bolden i det rigtige mål. Hun er så sej!





Så jeg bliver glad når jeg ser de to give den gas på banen, imens deres far og jeg undres over, hvor disse evner kommer fra.

Turneringer/Kampe
I går skulle de spille kamp, i hver sin by. Det var ikke helt nemt, men det gik heldigvis fint at nå det hele.
Når vi er af sted så spiller de typisk 2-4 kampe mod forskellige byer, efter et program som nogle mennesker har brugt deres sparsomme fritid på at få til at gå op i en højere enhed, udfra de tilmeldte idrætsforeninger.

Frivillige trænere, forældre og børn møder så efter dette skema.
Desværre sker det alt for ofte at vi venter på en bestemt by skal dukke op. Og det er Hjallerup!

Det er underligt hvorfor de så ofte melder sig til, for så slet ikke at dukke op.
Egentlig er det lidt pinligt og faktisk også til stor irritation.
Først står vi og venter, de kunne jo være forsinket. Og så skal hele skemaet lige tilpasses, så at det hele kommer til at passe igen, nu hvor de så ikke deltager.
Helt galt var det sidste år, da der skulle spilles turnering hos Hjallerup og de ikke selv dukkede op!!!
Nå ja der kom vist omsiden én og låste dører op til omklædningen og smed et par mål ud, inden han kørte igen.


Så ehm……Kom igen – Hjallerup :)


0 Comments:

Post a Comment