Precioux Box




På lørdag skal jeg i Parken og opleve, og tage afsked med, en af de største stjerner nogen sinde.
En kontroversiel stjerne, som jeg virkelig beundrer.

Georgios Kyriacos Panayiotou, bedre kendt som George Michael.

I 1985, da jeg var 13 år, købte jeg min første Wham plade i en kæmpe plade forretning i Lissabon. På det tidspunkt var jeg ret forgabt i Robert Redford (yeaaah really) og George Michael. Min Portugisiske farmor påstod hårdnakket at mit store idol der på pladecoveret var homoseksuel, hvilket jeg selvfølgelig nægtede at han var. Hun havde jo faktisk ret, selv at der gik en del år før han officelt sprang ud som homoseksuel.

Jeg er dog ikke så forgabt i ham som jeg var dengang :)

Nu er jeg bare fascineret af ham som den store kunstner han er.
Hans tekster er på én gang hjertegribende og provokerende.
Det er fantastisk og betagende.

Jeg sidder med kriller i maven og høre min egen private George Michael kompilation.
Det går først virkeligt op for mig koncerten på lørdag er the final George Michael koncert, hans afskeds koncert. So sad.
Egentlig syntes jeg at det er frygteligt trist når sådan et kæmpe talent har valgt takker af.
Men jeg vil fortsat lytte til den musik som han har lavet, og nyde det.


Og mon ikke at det bliver et brag af en koncert.
Jeg glæder mig ihvertfald rigtig meget. (jeg tager en pakke kleenex i tasken for en sikkerheds skyld, jeg kender jo mig selv - og min evne til at rørt :)
Jeg skal afsted med Joan og jeg er sikker på at vi får en hyggelig tøsetur.

Nogle af det numre som jeg håber på at høre til koncerten, som også er er nogle af mine farvoritter, blandt mange:

Spinning the Wheel

Older

Cowboys And Angels

Outside
(Jeg elsker historien bag denne sang og hans flabede måde at svare igen på – Frisk gjort)
Freek
Precious box (Fantastisk nummer!!)

Nedenunder her er et udsnit af lyrikken

– resten kan ses på www.georgemichael.com, hvor man i øvrigt kan hører alt hans musik (gratis).


Precious Box
[.."In my house there's a circle,
where the life comes in
From the stars to my home,
down through the stone,
I could have been so alone,
Without my precious box
Have I a family? I guess not
I've never seen a lot of beauty
In my life.

Well in your house there are servants,
and the lights all dim
Such a beautiful home,
your agent's on the phone,
they neverleave you alone
The party never stops!
You say that's fantasy,
I say "So what,
I need a little beauty..."

So let me in,
You know you've kind of got under my skin
You know we never see a lot of the action round here
My dear
You may want to strip again

And you look so fine in your Gucci suit
And you're making more money than your daddy
could have imagined
But people can go out of fashion,
honey, yeah, any time

Precious keeps me company
Keeps me from being alone


..................."]




0 Comments:

Post a Comment