Æblehaven







Vi bor et godt sted, med masser af dejlige naboer.
Margrethe og Preben er nogle af de herligste og sødeste mennesker som jeg har mødt.
Vi finder altid en masse og tale om, og det er altid enormt hyggeligt.
De har den skønneste have, men masser af frodige frugttræer, som vi fik lov at høste lidt af.
Så vi kom glade og taknemlige hjem med favnen fulde de dejligste æbler, pærer og morbær.

Indtil videre er der blevet lavet æble/morbær marmelade, æble/ingefær marmelade og så lige en æblekage.

Vi har selv plantet 10 frugt træer for 4 år siden.
Og først i år er det gået op for mig, hvorfor der aldrig kommer frugt på de træer, og hvorfor der er 2 af dem der er gået helt ud.
Det hænger nemlig lidt samme med at rådyrene syntes at det er lidt underbart at gå dernede i haven og hygge sig. Jeg væbner mig med dyb tålmodig, imens jeg nyder naboens frugt træer, og håber på en udsigt til lidt frugt næste sommer i min egen have.





.

0 Comments:

Post a Comment