Jordbær og lagkage



I sidste uge havde min yndlings bror fødselsdag, og det var vi selvfølgelig med til at fejre.
Bente havde lavet en lækker lagkage med nogle ret velsmagende jordbær.
Det var lidt overraskende, fordi jeg syntes at man tit bliver lidt skuffet over jordbærerne på denne tid af året. Men de smagte faktisk en lille smule af sommer og så var de bare super flotte.

Bente's lagkager smager altid rigtig gode, fordi hun bager lagkagebundene selv.
Jeg har lokket opskriften ud af hende og fået lov til at offentliggøre den. Det er en opskrift, som hun har fra sin mor, og det kan varmt anbefales at bage dem selv – resultatet bliver som sagt rigtig godt.

Bente's lagkagebunde:
(2 stk. bunde)

4 æg
1½ kop sukker
½ kop mel
½ kop kartoffelmel
1 tsk. Bagepulver

Æggehvider piskes. ½ delen af sukkeret kommes i og piskes hvide. Den sidste halvdel kommes i og der piskes videre. Når massen er tyk tilsættes blommerne, mel, bagepulver og kartoffelmel, og det hele blandes sammen.

Bages i en bradepande (med bagepapir) med høj kant, ved 200 grader i ca. 10-12 min, indtil dejen slipper kanten.

1 Comment:

  1. Christina Endelt said...
    Tak for ros til layoutet, men jeg kan desværre ikke tage æren for det. Det er såmænd bare en template, fundet på nettet.

    Sikken nogle smukke og dukker du laver - meget spændende!

    Mvh.
    Christina

Post a Comment