Tåge





”Mosekonen brygger” ind i mellem på den store eng foran hvor vi bor.
Huset ligger oppe i forhold til engen, og det er ofte et ret smukt syn, når man ser hvordan tågen kommer snigende. Det stopper altid nede i bunden af vores have.

I fredags dag jeg var ude og køre så jeg en stor mængde røg ud over en mark. Jeg undrede mig lidt over om der var brand et sted, for der rigtig meget røg. Der gik et stykke tid før at det gik op for mig at den tætte røg jeg kunne se, var tåge. Det virkede bare helt forkert, fordi der var blå himmel og helt klart vej på den ”anden side” af tågen.
Senere samme aften havde tågen rigtig fået spredt sig ud, og sigtbarheden var forsvindende lille.
Jeg kom til at tænke på hvis der nu altid var så tåget, hvor mange meget vi så ville gå glip af at se.

Frygtelig tanke…….

0 Comments:

Post a Comment